Mon job consistait entre autres a decrypter les niaiseries des advisors pour en tirer des questions, des analyses, et une reflexion sur le credit. Grace a Goldman Sachs, voici une selection des meilleurs mots-cles utilises par ceux qui ne font pas credit pour vendre des business de tous genres. Le jeu consiste a les placer dans une grille et a les cocher lorsqu'ils sont prononces a une management presentation, pour hurler "Bullshit bingo!" quand le tableau est plein :
Global / Outstanding / Significant / Opportunities / Growth / Global AND regional / Proven performance / Stable Cash Flows / Cash generation capability / Strategic / Strategically positioned to exploit the industry's most attractive segments / Global reach / Best in class / Solid technology base / Key / Established presence / Cost savings / Higher margins / Lean / Most attractive / Longstanding / Innovative / Operational excellence / Premier / Reliable / Deep / Penetrate new markets / Further productivity improvement / High barrier to entry /Customer diversification / Unique position on its markets / Leverage its internal strengths to serve global customers / Multi-pronged approach centralised on... / Focused on profitability / Strong core management / Dedicated / Consistently Growing / Extremely compelling / Unique / Advanced / Global Footprint / Path breaking / Vertical integration / Vision.
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1 commentaire:
ça me rappelle une pub anglaise y a quelques années.
Y en a-t-il beaucoup qui y jouent ?
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